Den ene er at køre den rækkevidde man nu har også holde en pause på de der ca. 45 min det tager og lade bilen op igen.
Den anden mulighed (og den er måske bedst hvis man har små børn med) flere stop undervejs, med en hurtig opladning på 15-20 minutter også videre igen.
Denne variant vil give flere men kortere stop, og her vil man så holde ind for natten og lade bilen fuldt op.
Ladenetværk
Ladenetværket i Danmark er rigtig fint også til og lade på farten, og det udvikles konstant med flere ladestandere rundt omkring. Der er rigtig fint ladenet langs de store indfaldsveje samt motorveje, og flere storcentre giver Dig også mulighed for at lade på farten, nogen endda gratis.
Ladenetværket i udlandet langs motorvejene både ned gennem Tyskland men også nordpå er også meget veludviklet og det er altså ikke et problem og finde en lader når turen går sydover. Ud over det har de fleste elbiler i dag indbygget i deres navigation et kort over ladestandere, så Du altid har et overblik over næste lade mulighed.
Prise på grisen
Hvorfor man skal gøre sig ovenstående overvejelser meget grundigt, har nemlig i høj grad noget med prisen på grisen og gøre.
Hvis vi kigger i vores eget sortiment hos Det Grønne Autohus, så har vi Nissan Leafen og Hyundai Ioniq EV der kører ca. 200-250 km på en ladning og vi har E Niroen og Kia Soul der kører små 400 km på en opladning.
Prisforskellen på disse biler ligger på ca. 100.000 kr. Så skal man blot fra A til B i hverdagen så skal man ikke være så bange for at vælge en mindre batteripakke, ud over de penge der er og spare samt rækkevidden, så får man alle de samme fordele en elbil har.